Profetsia över Europa

Den tredje ängeln: Europa
Sedan visade mig en av änglarna Europa från sida till sida, från nordligaste till sydligaste delarna, ända ned till Spanien och Portugal. Ängeln hade en våg i sin hand. Jag såg ängeln flyga över Europa och hörde hans ord: "Jag är bedrövad, ja, jag är bedrövad, ty orättfärdighet, orenhet och ogudaktighet har fått övertag i hela Europa. Europas syndamått har nått ända till himlen och den Helige Ande har blivit bedrövad". Jag så¨g floder svämma över i hela Europa och övertäcka miljontals hus och miljontals människor drunknade! Efter denna syn läste jag nyheter, som handlade om Tjeckoslovakien (Tjeckien) där svåra översvämningar just pågick, sådana som aldrig förekommit där tidigare. Samtidigt hörde jag även att Kinas största flod svämmade över och höll på att övertäcka tusentals hus. Jag kunde inte förstå alla dessa nyheters betydelse, innan jag hade sett den där synen och hört änglarnas budskap. Sedan, helt överaskande, hörde jag om jordbävningar överallt inom de europeiska staterna. "Länder där det aldrig tidigare varit jordbävningar, skall nu "ruskas om", sade ängeln. Och jag såg omedelbart i Anden, hur Eiffeltornet i Paris föll brakande ner till marken, och hur en stor del av Tyskland blev ödelagd och i den stora staden London fanns förödelse överallt. Jag såg översvämningar runt om i skandinavien. När jag tittade mot söder, såg jag hungersnöd och stor ödeläggelse i Spanien och Portugal, där människor dog pga matbrist. Dessa ruskiga nyheter störde mig och jag sade: "Herre, hur kommer det att gå med dina barn?". Ängeln svarade: "Jag förbereder dem, och då kommer de att vänta på Herrens ankomst. Många kommer att ropa efter mig och jag kommer att rädda dem. Jag skall göra stora under och visa människor min stora kraft. Mitt ibland all förödelse medverkar Guds nåd ännu i dessa länder".
Då gladdes jag över att Gud beskyddar och tar hand om sina barn.
Detta inlägg publicerades i Den sista tiden. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar